fredag 14 maj 2010

Hej sommar

Och så plötsligt är det sommar, pang. Just nu är det över tjugo grader varmt och det fläktar lite, men t.o.m. vinden är varm. Stavprommisen imorse var helt obeskrivligt skön. Hela sommarn så här pleeease!

Nu börjar våren blomma upp i mig. Hittills har jag bara observerat att "jaha, det tycks vara vår nu", ungefär som när man konstaterar att parti x fick så och så många röster i kommunalvalen. As in couldn't care less. För mycket att tänka på, för mycket ogjort som tynger på, för många måsten och för lite vila. Och jag tycker att jag har haft mindre på gång denna vår än tidigare år. Näe, man blir minsann inte yngre. Dock kanske lite klokare, och mer uppmärksam på vad man verkligen orkar med. Jag funderar oftare och oftare på detta med att vi fyller våra dagar enligt hur många timmar vi har till förfogande. Om det finns tid för något extra så tycker vi att vi hinner med det. Men orkar vi med allt vi hinner med? Vi har ju så många sysslor som tävlar om mentalt utrymme att vi blir helt slutkörda. Alltså vi = jag.

Men tibax till våren. Vi har vårstädat, juhuu! Hos oss innebär detta ingen gigantisk bravad med fönstertvätt och tömning av köksskåp, utan bara en lite grundligare städning. Heidi och Johan VS Dammet. Men mittiallt så känns hemmet fräschare och snyggare, och jag stortrivs.

Det BÄSTA med storstädning är att man får slänga saker. Gratis terapi!

Inga kommentarer: