onsdag 31 mars 2010

Solig födelsedag

Båda väckarklockorna (telefonerna) ringde klockan sju imorse. Helt oerhört. Klockan sju är min uppstigningstid, björnen på andra sidan sängen brukar ligga kvar till minst halv nio. Jag blev först helt till mig och trodde att gulleälsklingen hade satt sin väckarklocka att ringa en timme tidigare än vanligt BARA för att gratulera mig. Not quite. Men han grattade mig ömt och sömndrucket, och jag blev helt till mig en gång till när jag insåg att han faktiskt KOM IHÅG min födelsedag två sekunder efter den svintidiga väckningen.

Och hörni alltså titta nu: solen skiner! Än-tli-gen.

Suck vad myky jobb jag har idag. Men det ska nog gå.

2 kommentarer:

Cam sa...

grattis min fina vän! hoppas solskenet håller i sig hela dagen, puss & kram ♥

Prinsessan Heidi sa...

Tack härliga vännen! Det gjorde det förstås inte... men strunt i det, nu ska jag ut och jogga och sen ska jag laga god mat, det blir nog bra!