torsdag 25 mars 2010

lunch & kultur

Kommer nyss från en lunchdejt med finfina tjejer. Min väska är full av härliga nya Mary Kay-produkter som jag beställde via Irre och som jag vill testa nu-nu. Men det måste bli sen-sen, först kommer jobb-jobb. Vad är grejen med att upprepa ord på detta viset? It's that time of month, jag är lite konstig i huvudet. Läs vidare.

Efter lunchen gick jag på konstutställning på WAM (ensam denna gång). Dagens upptäckt: det rockar att gå på konstutställning när jag har PMS. Jag är liksom mottagligare för alla slags intryck och upplevelser. Det behöver iofs inte vara en konstutställning, jag kan också bli och stirra på en byggnad mitt på gatan eller på ett träd eller en buss eller vad som helst. Men denna gång var det en utställning med modern konst, något som för mig oftast faller raka vägen plopp ner i facket "boring shit". Men nu stod jag där och stirrade och märkte ljus och skuggor och detaljer och konturer, upptäckte idéer och insikter och tänkte en massa djupa tankar om kosmos och livets mening. Weird shit. Men vilket enormt lyft!

Inga kommentarer: