måndag 8 februari 2010

cantare cum amicae gloriosus est

Nåjå hörni. Back on track, känns det som. Veckan som gick slutade bättre än den började, detta var en av de roligaste (och samtidigt mest krävande) övningshelger med Exaudio som jag har fått uppleva hittills. Fram till torsdag kändes det som en verklig veckus horribilis, riktigt stresspisshelvetesjävlaskit-kräppigt. With PMS on top. Hata PMS, riktigt på riktigt hata det.

Men som sagt, från och med fredag, närmare sagt från och med klockan tre, fick jag glömma allt som heter jobb och ogjorda saker och oringda samtal och oskrivna mejl och koncentrera mig på en enda sak: intensivövning och intensivumgänge med ett gäng tjejer som jag stortrivs med. Det är vad jag kallar veckoslutus ferpektus.

- - -

Alltså snödrivorna i Helsingfors. Ohmigod. Och istapparna. Livsfarliga.

- - -

Hade inte ätit frulle förut men nu har jag ätit frulle och det var den bästa frullen ever! Nu när jag vet att frulle är lika med frukost kan jag dessutom laga frulle när som helst själv, ju. Muahahaa. C'etait une frulle fantastique chez La Paajes! Och morgonpromenaden i snön, längs stranden och genom parken var Just Vad Som Behövdes.

- - -

Det bästa var att TRÄFFA ALLA! Inte minst Camssan. Och höra henne snäge mäe go dänsk :P Det var särskilt kiva att äta middag på lördag, ett ganska trevligt ställe med avskalad inredning och lika avskalad service men jättegod mat. Så proppmätt har jag inte varit på länge. Kanske aldrig. Inte helt ypperligt med tanke på den knappa tid jag hade på mig för att hinna till tåget, den raska promenaden blev ett verkligt eldprov (newsflash: de plogar inte alla gator i Helsingfors!) och väl framme märkte jag att det INTE fanns några direkta tåg till Åbo klockan åtta. Nåväl, hade hela sex minuter på mig och bestämde att jag hellre sitter på tåget än på tågstationen. Så hoppade jag nästan, nästan på fel tåg eftersom, ursäkta nu, hur ska jag veta vilket tåg som går till Toijala där jag ska byta tåg? Mer springande. Jag hann men det var nära ögat. Så ni förstår säkert att jag fastnade i restaurangvagnen på vägen till min vagn och beställde ett glas vin...

1 kommentar:

Cam sa...

hihi, puss på dej min vän :)