måndag 1 februari 2010

är man proffsmusiker när man... ?

Jaiks. Har just kollat igenom repertoaren för nästa körkonsert som är om två veckor. Some serious pro shit. Bara att öva.

Ja, har alltså inte hunnit på en enda övning ännu, inte för att den här kören övar sådär jättemånga gånger för varje konsert. Men jag hoppar alltså på denna vecka och kan ingenting ännu. Plan: ÖVA.

Inom februari ska jag dessutom kunna alla mina C-kurssånger utantill.

I slutet av februari har Exaudio dessutom konsert på Sveaborg och av de sångerna ska jag kunna vissa utantill. Ska = vill.

Temat för denna månad: övaövaöva.

Bra. Kanske jag använder all min fritid på att öva istället för att köpa "basplagg", så det blir lite pengar över på kontot i slutet av månaden. Så här går det när jag ger löfte om att bara shoppa basplagg.

Inga kommentarer: