onsdag 27 januari 2010

superspiriformilisticexpialidotious

Tacka vet jag vänner som råkar vara läkare. Mitt höftproblem is no more. Problemet finns kvar, jo, men det är inte ett höftproblem utan ett muskelproblem. Muskeln heter spiriformis och sitter ganska långt inne i stussen. Hmm, rumpbesvär låter inte lika fint som höftproblem. Men tack vare min läkarvän kan jag nu säga "jag har så attans ont i spiriformismuskeln" och DET låter fint.

Några relativt enkla stretchövningar brukar dessutom hjälpa.

3 kommentarer:

Hanna sa...

psst, muskeln heter piriformis ;)

Prinsessan Heidi sa...

ojnää jag visste väl att spiriformis lät för kul... ;)

jutz sa...

jo, de e den där ajaj-muskeln som massörer klämmer på, eller åtminstone massörer med akupunkturisk fingrar...ajaj. Men vilken tur att det bara är muskelno inte ryggen!