tisdag 19 januari 2010

Strejkdagbok

Rapport, socker- och brandystrejk, dag 16:

Har syndat några gånger, senast på måndag för en vecka sedan då jag köpte en chokoplatta (Geisha) och tryckte i mig hela innehållet på typ tjugo sekunder. Märkte att det smakade bara socker och inge choko. Blev inte alls nedstämd utan tvärtom glad över detta framsteg. Sedan dess har jag hållit mig på the straight and narrow i över en vecka. Brandy har jag klarat mig helt utan men har druckit några glas skumpa och vin då och då, helt tillåtet och gott gott.

Diskussion med J i förrgår i sängen, innan vi somnade:

Jag: jag har insett att mat är två saker.
J: öhmmm?
Jag: jo, mat är både en smak i munnen och hur man känner sig i några timmar efteråt.
J: så sant
Jag: vuxenpoäng till mig
J: (gäsp)

I och med att insulinet har blivit jämnare har jag också jämnare energi och, drumroll... IMORSE steg jag upp 7.30 och gjorde ett Zumba-pass i vardagsrummet. Rock on!

Det här klarar jag ju hur bra som helst.

1 kommentar:

Jonna sa...

Ojoj, imponerande indeed! Heja heja för fortsättningen också :)