fredag 25 december 2009

God jul (hick!)

Glad jul! Här hos mamma och pappa börjar julafton så småningom närma sig slutet, brorsan med familj har åkt hem och vi sitter i vardagsrummet och chillar. Känns lite fel att jag smet undan för att kolla mejl/facebook/bloggen men här är jag. Vi kan kalla det ett försök att få bot på hickan (som har plågat mig hela kvällen) i lugn och ro. Funkade dessutom, den är borta. Är dock ganska säkert på att det bara är ett tillfälligt fenomen, den lurar troligtvis bakom granen och bara väntar på det rätta tillfället...

Jag minns att jag brukade få hicka ganska ofta i gymnasiet, särskilt under rasterna när mitt kompisgäng skämtade med varandra och vi skrattade så vi tänkte storkna. Ingen storknade förstås, men Heidi fick Hicka. Vilket de andra tyckte var jättelustigt så det blev aldrig någon slut på skrattet, och Heidi hade Hicka hela resten av dagen...

Inga kommentarer: