onsdag 21 oktober 2009

saker man kan göra när man har annat man borde göra

Apuuuva... here we go: (varning: exakt hundra frågor!)

1. Vem är du: Heidi aka Haidi (eller ibland: Heidibams)
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Fult att skryta. Hu. Eeeuumm jag är empatisk.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag är lite löjlig ibland.
4. Detta är jag rädd för: att de jag älskar ska dö.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Gott humör och... asch, det varierar ju.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: as in förmår inte göra? Räcker det med en förutom the obvious (döda en annan människa)? Titta på Big Brother, ei kävele.
7. Detta tycker jag om att göra: sjunga och uppträda
8. Detta vill jag göra just nu: vara frisk och fara ut och motionera
9. Bästa känslan: ute på sjön med min man
10. Värsta känslan: att se någon man bryr sig om lida
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: självrespekt, humor, omtänksamhet
12. Är jag kär just nu? JA
13. Jag vill gifta mig? meni jo, är det redan
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: skaffa barn, se mer av världen
15. Min käraste ägodel: min cykel och min dator
16. Något jag vill ha i present: presentkort! Älskar presentkort. Till restauranger, klädbutiker, skönhetsbehandlingar... underbart!
17. Detta har jag på mig just nu: jeans, turkosa tröja, rödrutig halsduk och en av Johans femtielva dragkedjetröjor utanpå.
18. Favoritkläder: jeans och valfri välsittande överdel
19. Favoritdjur: lolcats (I can has cheezburger?)
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: gaaah 80 to go... pop, klassiskt, singer-songwriter
21. Favoritlåt just nu: Shakiras She wolf
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Det varierade beroende på lärare. Men religion was not my thing.
23. Stjärntecken: vädur
24. En bok jag älskar: Charlotte Brontës Jane Eyre
25. En film jag älskar: Some like it Hot
26. Tv-program jag gillar: just nu Grey's Anatomy, Capri och Top Gear
27. Favoritdoft: My insolence av Guerlain
28. Detta äter jag gärna: fisk
29. Dricker helst: vatten, skumpa, rödvin, grönt te
30. Favoritgodis: choko
31. Vart vill du resa: Södra Frankrike, Lappland, Japan, Egypten, Australien, Nya Zeeland, Sydamerika, Thailand, the list goes on and on...
32. Färg på mina ögon: blå-grå
33. Min längd: typ en och sextio, minns inte riktigt.
34. Jag tror: att godhet förutsätter kärlek.
35. Jag spelar: lite piano ibland för att plinka igenom stämmor som jag behöver lära mig.
36. Person jag beundrar: mamma och pappa.
37. Så här bor jag: i tre rum och kök i ett lådlandskap av betong.
39. Det här tänder mig: en självsäker utstrålning
40. Det här gör mig avtänd: småsinthet
41. Favoritfärg: röd
42. Favoritcitat: You say tomato, I say fuck you (Designtorget)
43. En hemlighet jag vet: saakeli vilken dum fråga. Pass.
44 Den bästa present du fått?: pengar till en oförglömlig bröllopsresa
45. Senast köpta skiva: fyra skivor med israelisk musik. Idan Raychel's Project, Asaf Avidan and the Mojos, Yasmin Levy och en liveskiva med olika artister.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: håret men bara ibland
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: rumpan och låren är aldrig av rätt storlek
48. Udda förmåga/egenskap: intvetjag. Kan lite sevillanas (spansk flamencodans)
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: helt klart en katt
50. Vad lyssnar du på just nu? Mikron och Johan som lagar mat
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Jag ska på musikalen Thriller som bygger på musik av Mikael Jackson, i Åbohallen, helt ex tempore!
52. Var är dina föräldrar födda? Väntas nu. Björneborg och Karleby tror jag.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Quick Player som jag hade städat bort i misstag och som behövs för ITunes.
54. Vilken är din favoritrestaurang? El rincón de Capis i Torrevieja. Bossa i Åbo är också bra.
55. När badade du i en pool senast? Santa Cesarea Terme, Puglia i slutet av augusti (direkt kopierat av Cillah)
56. Har du varit med i någon skolpjäs? inte vad jag kommer ihåg.
57. Hur många barn vill du ha? 2-3
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Spansk bensinmackspop. Horror.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Inga val att rösta i just nu.
60. Vad har du för TV-kanaler? De vanliga plus typ MTV, Eurosport, TV5, två Bibelkanaler och... my guilty pleasure, Fashion Channel.
61. Har du åkt moped någon gång? minns på riktigt inte. Tror det.
62. Har du busringt nån gång? oujea, i min galna ungdom
63. Har du fått felparkeringsböter? jupp
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Om någon annan betalar så jo.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Tror att Kuba är längst bort.
66. Har du en egen trädgård? nej
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? The Simpsons
68. Kan du alla orden i nationalsången? nä
69. Badkar eller duschkabin? Båda. Ju.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Gone with the wind (halva)
71. Favoritpizza? En wunderpizza ur Leilas bok med serranoskinka, getost och rucola. Namslurps.
72. Chips eller popcorn? Karkki
73. Vilken färg på läppstift använder du? använder sällan läppstift. Har dock två nya läppglansfavoriter från Face: nr 22 (plommonrosa) och Pion (röttrött).
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Ursäkta va?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? näpp
76. Apelsin- eller äppeljuice? apelsin
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Tjejerna i Exaudio efter konserten Vinterdrottning i lördags. Jag åt confit de canard och apelsincrepes.
78. Favoritchoklad? Fazer, fazer, fazer.
79. När röstade du senast? ööö det var visst i kommunalvalen? När var dom nu igen?
80. När åt du en hemodlad tomat sist? ingen aning, kanske jag aldrig har gjort det.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? ja, många, alla i Spanien, alla under skol- och gymnasietiden. En för äggmålning, några för ridning.
82. Är du bra på matlagning? ish. När jag vill.
83. Klarar du att tanka själv? jovars, och byta däck.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen? Guilty. Har beställt en CD länge sen (Simply the Best of the 60's!) och två gympavideon
85. Pepsi eller Coca Cola? nej tack
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Om röd servitrisskjorta räknas så jo, på Pizzeria Dennis.
87. Vad var det senaste du handlade? köttsoppa, tomat- och ostpirog och mörk choklad (mat på Sibbe igår)
88. Har du kräkts offentligt? Nä.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Det ena har jag redan hittat så nu vill jag bli mångmiljardär, tack.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? icke
91. Har du ringt något betalnummer? nummerupplysningen några gånger
92. Kan man vara vän med sitt ex? beror på exet.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Johans mummi före hon dog.
94. Hade du mycket hår som liten bebis? nej, sådär lite normalt bara.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Det vanliga, på svenska och finska.
96. Vad har du i din väska? nycklar, telefon, plånbok, penal med pennor, nagelfil och stämgaffel, vattenflaska, läppglans eller läppfett, näsdukar, kalender, för det mesta noter
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? ligger på spikmattan. Fast vänta, då har jag redan gått och lagt mig. Kopplar av inför TV:n, kanske med ett glas brandy eller vin.
98. Vad har du att vara tacksam för? Allt jag har.
99. Var hittade du den här listan? Såg den först på Cillahs blogg
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Härregud det här tog ju närmare en timme. Men om Jutz, Hannorna och Stina fyller i så läser jag.

Inga kommentarer: