tisdag 20 oktober 2009

De viktigaste sakerna är också de enklaste

Sömn lönar sig. Igår: spänningshuvudvärk, brännande ont i halsen och allmän "not nice"-känsla. Tog en burana, lade mig på spikmattan klockan halv tio och andades ut och in. Voilà! Imorse: back on track, avsevärt bättre känsla i halsen och hela kroppen. Och framförallt hade jag glömt hur det känns att vara så här utvilad.

Detta plus grönt té plus en fantastisk recension från lördagens konsert är lika med en bra start på dagen :)

Nu ska jag äta något nyttigt till lunch och se till att dagen fortsätter att rulla på i denna positiva riktning.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Nu har även jag fått en dos av bobbor och har en skum hals och feber. Scheisse. Men ska testa med ingefära/citron/honungsvatten och hoppas på det bästa :) Eller vad var ditt bästa recept? Kul att du mår bättre, kram!

Prinsessan Heidi sa...

Oj nej gumman, äsch då! Hoppas du inte fick det av mig :/ Kombinationen ingefära-citron-honung är helt oslagbar :) Det plus varm halsduk på bröstet plus mycket sömn brukar nog göra susen! Krya på dig, kram!