torsdag 24 september 2009

Think positive

Jag joggar igen, halleluja! Börjar dessutom bli sugen på hemmapilates och Zumbarumba. Har inte ännu skippat sötsakerna men snart är det dags för det också, blodsockret går hand i hand med humöret. Ungefär samtidigt ska starkljuslampan fram på arbetsbordet. Jag är glad att jag har gjort det här förut så att jag vet att det nog blir bra. Livet har sina cirklar, nu är det höst och det börjar också kännas okej. Liiite separationsångest från sommaren har jag ännu, men nu ska ljusen fram och så ska här mysas. Häromdagen hörde jag faktiskt någon yttra orden: "va skönt när det blir lite mörkt". Vaaaaa?! tänkte jag först men sen... ska man överleva här i Norden så är det väl bra om man tycker så. Så nu ska jag bejaka min nordiska, mörkerälskande själ och ha det mysigt och bra hela hösten.

Inga kommentarer: