tisdag 29 september 2009

Nytt ord, långhalsar

På köksbordet finns just nu en välgenomtummad upplaga av The Noticeably Stouter QI Book of General Ignorance (Now 26 % more ignorant) som jag bläddrar i lite då och då. Idag har jag lärt mig att kameleonter INTE byter färg för att kamouflera sig utan att de gör det av emotionella skäl, t.ex. när de är rädda. Och att barnacles, dvs. långhalsar, har de längsta penisarna i förhållande till kroppen. Och att delfiner aldrig dricker. Aldrig. Och att fikapausen lätt blir för lång om man läser böcker som denna.

More fascinating discoveries as we get them... stay tuned!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Ååh, jag ÄLSKAR QI och Stephen Fry! Har bara sett tv-serien, så kanske jag kan låna boken nån vacker dag? :)

Prinsessan Heidi sa...

Abso-friggin'-lutely! ;) Kanske jag får låna talboken med Stephen Fry, har glömt vilken bok det var... men vet att det var Stephen Fry som läste :)