torsdag 17 september 2009

nu är det inte synd om mig längre

Nu är allt bra igen, ni kan sluta tycka synd om mig för mitt liv är INTE jobbigt längre. Jag är officiellt LUGN. Igår kväll, efter The Turku in three hours in Spanish-experience, kände jag LUGNET för första gången på länge. Borde ha översatt fyra sidor, borde ha gått på stämövning inför veckoslutets övningsmaraton, men istället lade jag in mutuväxeln. My secret weapon, the mutuväxel.

Så här går det till: mutu = musta tuntuu (finska) = jag känner på mig att jag behöver vika undan två högar tvätt och sedan sitta under en filt, sträcktitta på min fransk-kanadensiska favoritserie och Njuta. Av. Lugnet.

Och idag... himmel och pannkaka, vilken skillnad, halleluja! Gästabudskeikka imorgon, yei! Jobb, yei! Instudering av en hög med nya sånger, yei! BRING IT ON!!!

Inga kommentarer: