söndag 20 september 2009

materialisten

Efter en intensiv övningshelg kan jag bara konstatera att MEEERA SÅNT HÄR! Även om jag är trött och rösten är lite ansträngd och sångtekniken inte riktigt sitter efter sommaren så sitter repertoaren. Så kul att ta upp en repertoar som har fått vila och mogna lite, så roligt att få göra den på nytt i Mikaelskyrkan där allt låter bra! YEI! Och härligt att träffa mina goda vänner som jag har saknat...

Efter övningen idag var vi på Aura Street Market och kollade in lokala designföretag. En hel del konstigt men också helt ursöta grejer. Mycket som påminde om Agatha Ruiz de la Prada - starka, läckra färger och kontraster. Buu för allt svart och grått som man ser i alla affärer, det är på vintern man behöver färg, ju. Priserna var ganska höga men jag inhandlade i alla fall två jättesöta reflexbroscher. Känner ett farligt shoppingsug nu... Igår köpte jag ett par coola solbrillor och en härlig tröja från Zara fast jag bara skulle "titta". Skulle vilja köpa en snygg vinterkappa, ankelboots, bärbar dator, jeans... lilla materialisten har vaknat. Vill ha, kan inte få... Blää för de ekonomiska realiteterna. Men nej faktiskt, jag känner för att vara duktig och koncentrera mig på viktigare saker just nu. Hushålla med fyffarna tills jag ser något jag RIKIT vill ha. Too bad om jag ser det förrän jag har sparat ihop pengarna, då får det vänta. Disciplin är höstens motto!

Inga kommentarer: