tisdag 11 augusti 2009

svett följt av skimmer

Me wants:

cykel med en stor och präktig cykelkorg och en stor, stabil pakethållare. Det är tungt och svettigt att cykla med ryggsäcken på ryggen, not sexy. Det är dessutom lite genant när den prekärt fastsurrade ryggsäcken faller av pakethållaren mitt i trafiken. Not. sexy.

Men hojojoj vilka härliga grönsaker jag har köpt från torget och... kantareller - mmmm...! Hann till Samppalinna också, första gången denna sommar faktiskt. En timme i solen är inte mycket men ack vad det gör gott. Tog fuktighetskrämen med mikroskopiskt glitter för den börjar bli gammal och måste användas upp, och nu sitter jag här och skimrar. Inte helt fel en tisdagkväll. Har ni förresten märkt att vissa ansiktskrämer innehåller skimmerstoff som gör att huden ser bättre ut? Det är väl ändå att fuska, om kunden inte vet om det utan tror att huden faktiskt blir så där mycket bättre. Inget emot själva konceptet, det är som sagt helt trevligt att skimra...

Nu ska jag skimra mig till köket och laga lite käk.

Inga kommentarer: