onsdag 13 maj 2009

Succé

Vilket lyckat vernissage! Och vilken megastor artikel om oss i Åbo underrättelser, hey-uge! Otroligt belönande att höra alla fniss och tjut och överraskade skratt...

Den söta bakelsen gick också hem (och söt var den, för både munnen och ögat)!


Det passade bra med semifinal i Eurovision Song Contest samma kväll för jag var inte det minsta trött fast klockan var myky. Röstade inte men hejade lite för Island. Det var kanske skumpan men jag tyckte att det inte fanns riktigt lika många bottennapp som tidigare år. Minns särskilt ett år när "off key" var hetaste modet... brrr. Finland förlorade poäng på dålig mixning eller något som gjorde att stackars melodibruttan lät überansträngd, not sexy. Men vi gick i alla fall vidare, jei. Bosnien Herzegovina fattade jag inte (ursäkta men U2, Coldplay... liknar de... inte.) och tja, det fanns väl en hel del som jag inte fattade. SÄRSKILT VÄRDPARET. "Oumaigad, I'm so nervous, I'm going to faint..." Will someone give them a proper script? And will someone tell the sleazebag in the green room that it is not cool to drool on the performers? Men bland själva musiknumren fanns det ju några som var helt okej, musikaliskt utförda och underhållande så jag ser fram emot att se finalen. Länge leve den inspelande digilådan!

5 kommentarer:

Cam sa...

oujea!! jag vill också se utställningen, låter som om det var riktigt superbra!! kramolis :)

Marina sa...

Kul att det var lyckat, jag harmades nog lite över att jag inte kunde komma... :( Förresten, jag tyckte att portugal hade ett rätt så sött bidrag!

Prinsessan Heidi sa...

Jo det tyckte faktiskt jag också, det var positivt och de hade bra fiilis på scenen (särskilt han med pukorna, herrejestanes vilken drive...) :) Riktigt kul!

Sininen huvimaja sa...

Hurraaaa för jubbe och den finfina utställningen! :)

Säger en som också gillade Portugals bidrag! Och pausunderhållningen med hattkören!

jutz sa...

hej, vilken fin sida du har! :)
En tid sen jag besökt dig, eller någon annan int för den delen...

Å tack för fin utställning!