onsdag 8 april 2009

Tulipaner

Rosor och tulpaner doftar i mitt hem. Särskilt rosorna, tulpaner doftar inte på samma sätt. Men gud vad de är vackra. Min älsklingsbukett har jag på arbetsbordet vid datorn så att jag ser den hela tiden ur ögonvrån medan jag jobbar. I den finns gula, gammalrosa, lila, röda och orangea tulpaner. Banne mig, nu hamnade jag skriva ordet "orangea", som ser helt fruktansvärt ut. Där ser vi resultatet av ett mindre lyckat låneord.

Jaha, grönsaksomeletten torde ha baddat färdigt i pannan. Hoppas jag håller mig mätt länge på den, idag är SISTA tandläkarbesöket och det blir bedövning i både övre och nedre käken. Vilket innebär att jag inte kommer att kunna tugga ett skvatt på flera timmar utan allvarlig risk för att bita av mig kinden. Seriously, give me some new teeth...

1 kommentar:

Cam sa...

tips: 'orangefärgade' svenskt och bra och inga lustiga böjningar som man behöver skämmas för ;) lycka till med tandbedövningen, i feel for you!