torsdag 16 april 2009

Slightly less P.I.T.A.

Jag har lyssningstent på musikinstitutet nästa tisdag, vi ska lyssna på tio olika stycken från olika perioder och identifiera tonsättare och verk. När jag var i de tidiga tonåren och ännu inte hade hunnit bekanta mig med så mycket klassisk musik skulle detta ha varit en riktig P.I.T.A. = Pain In The Ass. Men nu när jag känner igen en stor del av verken och tom. har sjungit en del av dem så är det lite mindre P.I.T.A. Det är helt kul, faktiskt. Okej, jag har tusen saker att göra och är lite stressad och jäktad men ändå. Medan jag sitter och jobbar så spelar jag skivorna (sex skivor!) och kollar om jag vet vad det är jag lyssnar på. Det är dessutom ganska skönt att jobba med klassisk musik, det hjälper koncentrationen (utom kanske moderna konstigheter som Schönberg och Webern).

Men nu måste jag fortsätta, det är tajt program idag. Och imorgon. Ei jaksa... men de hjälps inga ti gnälla.

1 kommentar:

jutz sa...

PITA, I like :)