tisdag 24 februari 2009

Vattenlöpning och stöld

Nu är det något på gång: jag har börjat gå till simhallen igen. Alltså jag orkar plocka ihop alla femtielva grejer som behövs för ett enda besök och så orkar jag ta mig dit och så orkar jag vara där och göra mitt vattenlöpningspass och det med ordentliga tag. Och det är SKÖNT, gu va skönt.

Vattenlöpning, det är överraskande bra. Inte bara för gamla tanter. Men man måste ju ha lite tålamod och så ska man ta i. Annars är det ingen point med det hela, annat än att gå i bastun efteråt.

På tal om det så fick jag en otrevlig överraskning häromdan: nån hade helt sonika TAGIT min schampoflaska från hyllan i duschrummet. Body Shop olivoljeschampo. Alltså fräckt, fy fan. Vem gör så? Jävla skit, på riktigt.

Så började jag fundera att om detta hade varit Spanien hade jag bara ryckt på axlarna och skyllt mig själv. Vilken idiot ställer fram sin dyra schampoflaska på synligt ställe och litar på att folk är ärliga? Klurigt.

3 kommentarer:

Hanna sa...

få saker får mej som arg som stöld. Alltså VARFÖR tar man andra människors saker???!? Helt jävla otroligt! stryk sku di ha!

Cam sa...

o en hel massa stryk dessutom! jag har blivit av med mina öronproppar i simhallen. det tycker jag redan är så äckligt att det inte är sant, vem fan stjäl någon annans öronproppar för att använda dem själv? urk äckel och skit.

Prinsessan Heidi sa...

Tänk om det skulle finnas en stöldpatrull som går omkring i simhallar och gym och dylikt och ger ett rejält kokstryk åt såna som knycker saker? Haha, vilka aggressioner det kommer fram här, terapeutiskt!