tisdag 10 februari 2009

Madonnafunderingar

Nu ska jag också leka lite coola muijan och konstatera att jag INTE tänker gå på Madonnas konsert i augusti. Och detta beror inte på att jag inte har lyckats få biljetter, för jag har inte ens försökt. Har inte köat i åtta timmar, har inte anslutit mig till Madonnagruppen på Facebook. Alltså jag är ju bara stencool.

Men visst gillar jag Madonna, hon är ju Madonna. What's not to like? Hon har blivit ett begrepp som inte kräver några adjektiv. Kanske det är just det som får mig att ta lite avstånd så här inför en livekonsert. Jag behöver inte se henne på scen och märka att jag tycker lite synd om henne för att hon måste vara ung och sexig och vig och totalt otrolig fast hon är över 50. Jag vill avguda henne så här på avstånd, så att de rynkiga händerna och de trötta ögonen inte syns.

Inga kommentarer: