lördag 14 februari 2009

Blondie meets duktig flicka

Fredagen var en av de lärorikaste dagar jag har haft på länge. Det var tungt som fan. Men som sagt, jag lärde mig en hel del. Som att TÄNKA EFTER innan du trycker på gröna knappen för att kopiera upp 80 st programblad. För du vill inte ha enkelsidiga blad, du vill ha dubbelsidiga. Och helst läsliga, med texten rätt väg på båda sidorna. Blond moment. Sen lärde jag mig att jag faktiskt kan be om hjälp FÖRE jag blir helt kallsvettig och urless på kopiatorhelvetet. Ingen är bra på allt, och det är bara dumt att ens försöka när det finns vänliga experter nära till hands som är glada att få hjälpa till.

Vänta, det kommer mer: jag lärde mig dessutom att jag inte behöver vika, sammanfoga och stansa alla 80 programbladen själv, jag kan DELA UPP arbetet på flera personer. Istället för att svettas och stressa och tycka att mitt fina träldomsok ändå klär mig på något sätt, det är så martyr-chic. Not. Som ni säkert kan föreställa er var jag helt utmattad efter alla dessa världsomvälvande insikter. Men jag fick ett nytt motto: "det finns ingen medalj för årets duktigaste flicka." Och även om det skulle finnas skulle jag inte vilja ha den. Grattis till mig!

Idag har vi bakat urgoda scones och tittat på Hitchcocks "To Catch a Thief" med Cary Grant och Grace Kelly. Inte för att det är Alla hjärtans dag, utan för att det är lördag. J är ytterst skeptisk mot det där med Alla hjärtans dag, mittiallt finns det en massa förväntningar som gör honom helt förvirrad. På radio och TV och i skyltfönstren, alltså, inte så mycket från min sida. Jag tycker att det är roligt att ha en ursäkt att fira, men det behöver inte innebära något extra skaffande. Jag förstår honom dock: han är ganska gullig och uppmärksam varje dag helt av sig själv, så det kan kännas lite idiotiskt att mittiallt ha en dag då det "förväntas" av honom extra mycket. Tjafs.

Trots allt detta gav han mig en ask After Eight. Min absoluta älsklingschoko. Ibland blir jag helt hänförd över min karl.

Inga kommentarer: