söndag 25 januari 2009

gamla filmer

Detta med gamla filmer till frukost håller på att bli en verklig hit. Igår var det Audrey Hepburn och Cary Grant, idag var det Deborah Kerr och Burt Lancaster... ja, ni gissar kanske filmen? From Here to Eternity, helst strålande. Väntar redan på nästa helg, får se vilka pärlor vi hittar tills dess.

Svärföräldrarna var hos oss idag, vi åt varraspizza (pizza på Varrasleipä, torkat rågbröd. Jättegott!) och kladdkaka med glass till efterrätt. Jag tog fram silvret och mormors Arabia-kaffeservis som jag egentligen "förvaltar" åt mamma. Jag är fullständigt trött på att bara ha dessa vackra saker i skåpet och aldrig använda dem.

Konstaterade i övrigt att vi har två större och två mindre kaffeserviser (tio-tolv VS sex koppar och tallrikar) och undrade tyst för mig själv hur detta riktigt har hänt. Vi som ger så många kaffepartyn. Vi som dessutom dricker så mycket kaffe. Hör ni det sarkastiska tonfallet? Vi dricker TÉ. Eller åtminstone jag, J dricker saft och surmjölk. Ibland Coca-Cola. Och hur många teserviser har vi då? Zip. Vi har hela två tekoppar men använder dem för att dricka kakao. Go figure.

Inga kommentarer: