tisdag 20 januari 2009

Datorn är fri från sin reumatism

Nu funkar min dator igen, gudskelov. Men inte för att jag har åtgärdat den, för det har jag inte gjort. Jag har bara suttit och känt mig hjälplös och tittat på medan min trygga man fixar. Och hej, jag vet att jag inte måste kunna allt, men samtidigt får jag helt löjligt dåligt samvete för att jag inte är superduktig på datorer. För det SKULLE ju gå att lära sig. Jag skulle inte BEHÖVA vara så hjälplös. Coulda woulda shoulda.

Nä. Nog kan jag lite. Men jag skulle aldrig ha kunnat installera om Windows OCH Trados (mitt översättningsverktyg) OCH alla andra viktiga saker helt själv. Hjälps inte, måste medge det bara. I suck at it. A lot. Och inte nog med det, jag blir nervös och frustrerad också, och till sist arg och till allra sist ledsen. Varför poppar den här rutan upp, vad ska jag göra med den? Varför måste jag "regenerate" min licensfil för Trados? Vad betyder det...? Varför? Jag är inte van vid att inte veta!

Det är säkert inte svårt när man en gång kan det. Men är nånting här i livet svårt när man en gång kan det?

Inga kommentarer: