torsdag 11 december 2008

Mera shopping

Babykläder är ljuvliga. Och det finns en uppsjö av dem. Och jag skulle måsta välja bara ett plagg eller en outfit åt min brorsdotter i Spanien. Mission impossible.

Detta kan leda till att man blir konfunderad och hamnar in på fel spår, som igår då jag gick in på Seppälä för att kolla på deras babykläder och gick ut med tre par nya tajts och en ny ylletröja åt mig själv istället.

Jag måste hålla fokus på det väsentliga nu och inte shoppa bort alla julpengar. Ju. Men det är farligt när det trillar in små konsertarvoden på kontot... de har liksom "shoppingpengar" påklistrat i stora blinkande neonbokstäver. Och strunt i att de kan behövas på annat håll och att ekonomin är tajt som den brukar och alla andra förnuftiga resonemang. Besparingar? Det är ju bara för tråkiga människor det.

Fast en sån tänker jag bli en dag för jag vill minsann vara förnuftig och inte slösa och ha besparingar. En vacker dag.

Inga kommentarer: