onsdag 10 december 2008

Julshopping 1.0

Är lite orolig nu. Vi ska åka till Spanien och fira jul om en och en halv vecka och här sitter jag och tycker att jag har allt under kontroll. Men det kan jag inte ha. Kunde inte den lindriga paniken komma nu så jag får stressa så där lagom och SEN känna att nu har jag faktiskt koll.

Planerna har ju varit att inte stressa alls. Att vara en sån där cool människa med nackgrepp om verkligheten. En sån som typ bara finns på teve. Hittills har det gått sisådär, men jag har i alla fall tittat mycket i kalendern och konstaterat när saker och ting ska göras. Och så var jag igår och skaffade de första julklapparna, de enklaste. Åt min brorsdotter nr 1 (styvbrorsdotter egentligen) och min svärsysters adopterade syster, en glad och underbar tjej med Down-syndrom. Alltså kolla: min brors svärföräldrar har VALT att adoptera två barn med Down-syndrom, utöver den biologiska dotter de redan har. Detta är tuffa människor. Bägge dessa tjejer är girliegirls som diggar rosa. Vilket gör det ganska enkelt.

Men hej, det finns ju ännu en massa att göra. Varför är jag så lugn? What is happening to me?

Inga kommentarer: