torsdag 20 november 2008

Magic

Imorse när jag vaknade hörde jag ett bekant, surrande ljud. Det var så bekant att jag först inte alls noterade det, sängen var så varm och rummet så mörkt och ögonlocken så tunga att jag koncentrerade mig fullt på att ta ut det sista av nattsömnen och struntade i allt annat. Men vänta nu. Det där ljudet alltså. JO. Är det inte plogen?

Jag steg upp och visste vad jag skulle se redan innan jag öppnade spjälgardinerna: en magisk vit, fluffig värld.

Och ping! Julstämning, presto! Särskilt som jag och mamma har mejlats mycket om allt vi kommer att göra under julen då vi åker på ett två veckors besök till Spanien. Där är julen så annorlunda att man inte ens saknar snön men här i Finland blir man bara så glad när den första snön kommer. Bara man lyckas förtränga det som kommer sen. Slaskhelvetet. Men på allvar, varför förstöra det magiska, underbara, hänförande vackra med negativa tankar? Fy, Heidi. Skärpning, prinsessan.

Inga kommentarer: