fredag 21 november 2008

countdown mode

Slutrakan av ett jobb som är precis lika jobbigt som det är roligt. Vill inte jobba under veckoslutet också, icke sa nicke. Detta innebär maximal FOKUS och KONCENTRATION idag. Får se om jag alls hinner ut. Som tur är det iaf körövning ikväll. Orkade inte ut imorse, kroppen kändes helt konkret som en sten. Kanske på grund av att jag igår promenerade raskt till musikinstitutet (70 min) och sedan till Sibbe (25 min) efter lite längre paus i sådant maratonmotionerande. När jag kom hem och satt mig framför TV:n för att stretcha var det fem före att jag inte alls kom upp därifrån för att hämta mat som min förträffliga karl hade lagat. Benen sa nä, ryggen och armarna instämde med stor övertygelse och huvudet höll på att ge sig. Det var bara magen som inte gav upp och som efter en stunds parlamenterande med de övriga kroppsdelarna fick dem att inse att det behövs mat, annars svälter man ihjäl, ju.

Inga kommentarer: