tisdag 21 oktober 2008

Jag undrar om jag skulle jobba effektivare om jag skulle få sitta vid ett soligt fönster varje dag. Jag tippar nästan att jo. En grådaskig utsikt med gråvit himmel, gråa hus och trötta träd som låter sina bara grenar hänga mot marken som stripigt hår KAN inte vara lika inspirerande som blå himmel, sol och havsutsikt. Ljusterapilampa or no ljusterapilampa. Morgonmotion or no morgonmotion. Det är stunder som dessa som jag avundas min mamma, pappa och lillebror som bor kvar i Spanien, där det också regnar ibland men bara ibland. Där det också är mulet men bara ibland. Där det för det mesta är SOLIGT!

Men jag tänker inte börja rabbla upp fördelar och nackdelar Finland VS Spanien just nu, kanske nån annan gång. Just nu är jag här och vi har det bra med J, vädret suger men det finns en rad bot: ljusterapilampa, mörk choklad, motion, sång, stearinljus, mys i soffan. En vardagsprinsessas vardagsprivilegier. Mövepick swiss chocolate ice cream som söndagsmorot. Ååååh, länge leve den chokladglassen! Och choklad över huvudtaget!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Heidi. Hittade just din blogg, och måste bara kommentera en grej som framkallade dagens första fniss. På någå vänster kunde jag int få ordet 'ljusterapilampa' att sitta rätt i munnen, utan läste ljuster-apilampa... kunde int för någå i världen förstå vad det var för underligt ljuster du pratade om :) Ha en bra dag! /Cillah

Prinsessan Heidi sa...

Haha, ja det kan vara knepigt ibland, intressant hur hjärnan funkar! :) Kram!

jutz sa...

Jag funderade idag på samma som du, det här med mörkret över jorden. Om man har svårt att skriva eller läsa eller vad man nu sen än håller på med och har svårt för att motivera sig med att komma igång och arbeta, så int förbättrar denna dunkla, våta, mörka, fuktiga, förbaskade höstvädret humöret. NEJ. Men ljuster-apilampa låter ju faktiskt som en brilliant idé! seses :)

Cam sa...

Mövenpick chokoglass! Att du måste säga det, för nu kommer jag inte att få sömn när jag bara tänker på den där gudomliga glassen!

Prinsessan Heidi sa...

Joo men den glassen e ju så go! Inte klarar man sig i höst/vintermörkret utan en riktigt krämig, fyllig, härligt doftande chokoglass som bara osar av kalorier inte :)